Dag 6 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Meintje Orsouw - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Meintje Orsouw - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Paps en mams

Blijf op de hoogte en volg Meintje

09 Juni 2015 | Curaçao, Curaçao

Dag 1 van de therapie zit er al weer op. Daar Meintje de vorige keer nog ontzettend moest wennen aan haar dolfijn, wat ze wel een aantal dagen kostte is dat vandaag heel anders. 3 seconden om precies te zijn. Het leek wel of ze alles als de dag van gisteren had onthouden, het aankleden, het dok waarop de therapie wordt gegeven en het zwemmen. Ze klom zo het water in en kon gelijk de trucjes waar ze 1,5 jaar geleden mee zijn gestopt. Prima!
tijdens het anamnese gesprek met Merel waren we het ook vlug eens. Ze gaan werken aan haar zelfredzaamheid, communicatie , concentratie vermogen en aan haar prikkelgevoeligheid in haar mond. Dat laatste omdat het eten van bv. Pap nog erg moeizaam verloopt. Haar kokhals reflex ligt namelijk nog steeds ver naar voren. Communicatie omdat ze 10 verschillende verhalen in een zin zegt. Ze snel uit haar concentratie is zodat als ze iets verteld snel vergeet wat ze aan het vertellen was en daar ipv vertelt wat ze op dat moment ziet. Zelfredzaamheid omdat ze zichzelf niet kan aankleden en altijd om hulp vraagt.
Morgen maken we een verse start met het genoemde.
'S middags na de therapie zijn we met opa B en tante T in onze dikke Amerikaan naar de grote knip gereden. Dit zou een van de mooiste stranden van Curacao moeten zijn. Alleen niet in juni denk ik. Grote kliko's vol met afval, bbq resten op de grond. Het strand lag bezaaid peuken, resten houtskool en met roestige bierfles dopjes. Gelukkig alleen onder en bij de palmbladen dakjes en strandbedden en niet bij het water. De kids konden dus van harte lust zandkastelen bouwen en zwemmen in de zee.
Ook snorkelen ging prima daar.
Op weg naar huis was het nog wel even spannend. Bijna een geit tegen de radiateur geplakt. Blijkbaar had deze weinig zin meer in het leven en wilde graag als shoarma eindigen op iemands bord. Gelukkig zag mams het op tijd en ging de geit vrijuit. Na een heerlijk bbqtje met opa B en tante T uitgeteld naar ons bedje. Welterusten!

• 09 Juni 2015 - 06:47

Mieke Van Orsouw:

Jullie mogen trots op Meintje zijn dat ze het al zo goed bij de therapie.
    Hoe is het met Pieke?

• 09 Juni 2015 - 11:31

Leonie:

Hallo Meintje en de rest

Wat leuk om jou zo te kunnen volgen! Hele mooie doelen ook. Veel succes, maar ook veel plezier!

Groetjes aan papa, mama en Pieke en een hele fijne vakantie!!

Groetjes Leonie

• 09 Juni 2015 - 23:58

Kim:

Pieke gaat ook goed. Ze geniet er echt van. Hoe is het in Oss? Kun je ben een beetje missen? Hij is braaf hier hoor!

• 09 Juni 2015 - 23:59

Kim:

Dank je wel Leonie!

• 10 Juni 2015 - 07:13

Leonoor:

Wat fijn dat het weer zo goed gaat! Geniet van alles daar en veel succes! groetjes Leonoor