Dag 7 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Meintje Orsouw - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Meintje Orsouw - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Paps

Blijf op de hoogte en volg Meintje

10 Juni 2015 | Curaçao, Curaçao

En ook de tweede dag is alweer een feit. Het gaat weer es veel te snel allemaal...de therapie is goed verlopen, binnen waar de therapie start heeft merel haar een druk/gewicht vestje aangetrokken. Dit belemmerd haar in haar beweging tijdens de oefeningen die ze moet doen. Die bewegingen leiden haar namelijk af. Zo kan ze dus beter haar aandacht vasthouden op het gevraagde. Ze moest plaatjes in de juiste volgorde leggen. Op deze plaatjes wordt een proces afgebeeld. In dit geval koekjes bakken :-) het was de bedoeling om bij elk plaatje uit te leggen wat er gebeurde en zo een compleet verhaal te kunnen vertellen aan Merel en Veerle (stagiair) vervolgens mocht ze met klei de koekjes gaan bakken en vertellen wat ze aan het doen was, ook weer in de juiste volgorde natuurlijk. Een erg moeilijke oefening voor onze Mein. Met hints kwam ze er uiteindelijk wel uit. Het uiteindelijke resultaat van deze oefening is natuurlijk dat ze zelf een compleet verhaal kan vertellen van begin tot eind. Nu verteld ze er heel graag minimaal 6 door elkaar, liefst nog met gebeurtenissen van enig tijd geleden. Ook is ze tijdens het vertellen erg vlug afgeleid. Al met al een prima oefening gehad dus.
Zowel gisteren als vandaag was het water best koud. Gisteren hadden ze haar dan ook eerder uit het water gehaald. Paarse lipjes en bibberende kin. Vandaag had ze een badpak, UV shirt en 2 wetsuits aan. Dat ging nog maar net! Tja, de therapie begint al om acht uur en dan is het hier nog behoorlijk bewolkt in deze tijd van het jaar. Om half elf schijnt ie weer volop hoor, maak je geen zorgen :-) maar zonder zon zo in de vroege ochtend en die harde wind is het in het water dus gewoon koud. Brrrrr
Op het dok tijdens watertijd een dikke handdoek er om en een oefening gedaan voor de mond. Tanden gepoetst met een electrische vinger tandenborstel en nog wat kleine dingen. Ging goed!
Vanmiddag hebben we lekker aan ons privé standje gelegen. Kids weer hun favoriete spel kunnen doen, zandkastelen maken en zwemmen.
Meintje heeft er een voorkeur voor om mensen die ook aan het zwemmen zijn gewoon even aan te spreken. "Wat doe je?" Vaak volgt er wel een gesprekje met dees of geen maar vandaag waren het maar een paar van die droge. Maar hoe aandoenlijk ze ook is hebben we gevraagd aan merel of ze niet iets weet om dat te verhelpen. Niet iedereen is er van gediend. (Hoe flauw dat ook is)
Ook zijn we even met onze nieuwe gehuurde auto op pad geweest. Een heuse Kia picanto. Want goedkoper kleiner bla bla bla. Kim wilde even langs de Zara (die niet meer bestaat hier overigens) om een nieuw badpakje voor Meintje te kopen. Kortom, geen badpak en na 7 doodsangsten te hebben uitgestaan...staat nu de dikke ford Explorer weer op de stoep. Wat een klote ding, die Picanto...doe maar gewoon weer die automaat en een dikke V6. Dan maar wat meer benzine.
Tot morgen!

• 10 Juni 2015 - 20:31

Walter En Gitte:

Nou de tijd gaat snel....Dag 7 alweer! Toch blijft het telkens weer geweldig om jullie avonturen te lezen. Je moet je eigen pas druk gaan maken als Meintje jullie slaapkamer binnen loopt en vraagt "wat zijn jullie aan het doen?"